23 août 2009

Un p'tit beaujolais ça s'refuse pas

Un week-end chez Grand-Mère Ollen'. En route pour une nuit en Saône et Loire à Mussy-sous-Dun.

Au menu la cueillette des mirabelles, pruneaux et pêches. Les cassis avaient été transformés en juillet déjà en confitures et gelées, donc les bocaux ont été ramenés pour nos tartines du petit déjeuner.

On a aussi été gâtés avec les repas. Du boeuf bien de chez là-bas, des tartes aux poires...

Ce fut court, mais explosif!!

5 commentaires:

Sandra a dit…

Stéphanie, ik vind je kinderen erg mooi en je verhalen inspirerend. Maar ik geniet vooral van je foto´s! Vooral die met voedsel erop, zoals deze perentaart :-)

Groetjes uit Drenthe,
Sandra

la famille a dit…

Hoi die Hoi!

Dank je wel voor de visite!!
Als je nog meer voedsel wil, kijk hier maar na:-)
http://cookingalice.canalblog.com/

Groetjes uit zonovergoten Zwitserland.

Sandra a dit…

Thanks voor de link! En wat een toeval dat de "Pastéis de Nata" net behandeld worden... mijn all time favourites :-) Maar ze worden nooit zo lekker als die in Lissabon...

Gros bisous,
Sandra

Sandra a dit…

Oh ja, die perentaart is mislukt... Het deeg was heel hard geworden (door de amandelen?). Volgende keer probeer ik die met room...!

Gros bisous,
Sandra

Sandra a dit…

Nee, ik heb de creme van de amandelen niet door het deeg gedaan :-) Bij nader inzien denk ik dat ik een te grote vorm heb gebruikt, waardoor het deeg en de cremelaag te dun waren.
Die key lime pie was wel heerlijk gelukt en ik had voor de zekerheid nog een lekkere vlaai gehaald dus we hebben gesmuld. Het was een leuke dag!
xx... uit een herfstachtig Drenthe... vandaag de eerste herfstwandeling gemaakt met Coen... het was genieten in het bos! Alle seizoenen hebben hun eigen charme!